Numizmatik Kft.

 MAGYAR TENGERJÁRÓ HAJÓK ÉREMSOROZAT



0.) "A Tengerész"

( A  tengerész múzeumban megtartott szoboravatóra készült érem  )
 

494 évvel ezelött 1519-ben Ferdinand Magellán portugál felfedező a Föld körülhajózására indult,

hogy ezzel is bizonyítsa, hogy a Föld gömb alakú.

Ő ugyan nem térhetett vissza, de egy hajó mégis körül tudta hajózni a Földet.

Ebből az alkalomból rendezték meg a  maklári Tengerészmúzeumban a "Tengerész" Című szobor
felavatását,mely Deák Zoltán  somogyudvarhelyi szobrászművész alkotása,

Ebből az alkalomból adtuk ki első érménket, melynek egyik oldalán  Ferdinánd Magellán látható,
másik oldalán " A Tengerész" című szobor.

A tengerészmúzeum elérhetősége :  http://www.tengereszmuzeum.hu




 

 

  

     Emlékérem adatai    __________________  

   Anyaga:   vörösréz     
    Összsúly:    9,9 gr
    Mérete:   27,3 mm    
    Kiadás éve  2013.
   
   Gyártó: Numizmatik Kft

 Emlékérem ára: 3000Ft
















 
 

1.) Székesfehérvár
 

A SZEKESFEHÉRVÁR  duna-tengerjáró  arúszállító motorhajó. Épült 1964-ben a Magyar Hajó és Darugyárban Budapesten.
Az adott  kor adott technikai színvonalán tökéletesre sikerültek, messzemenőkig kielégítve  mindazokat a követelményeket, amelyeket az a különleges hajózási módszer a hajókkal szemben támasztott.
1984-ben panamai lobogó alá került, de továbbra is magyar személyzettel hajózott „Alba Regia”néven.
Utolsó útján  maga mellé kötve vitte vitte be testvérhajóját, az akkor már magatehetetlen "Újpestet" a bontóba.

A Székesfehérvár pályafutása alatti leghíresebb eset talán a hajó Afrika kerülő útja: 1967 május 5-én indult körútra,  mely közben  kirobbant az arab-izraeli háború, és az egyiptomi kormány lezárta a Szuezi- csatorná,t a hajó pedig a Vörös tengeren rekedt.A  vezetés  merész döntést  hozott: a hajó amelyet soha nem szántak és terveztek óceáni útra, kerülje meg Afrikát.
Mind a hajó mind pedig a személyzete kiállta a próbát és beírta nevét a magyar kereskedelmi tengerhajózás történetébe.


 

 
      Emlékérem adatai    __________________  

   Anyaga:  Ag(999)
    Összsúly:  11gr
    Mérete:   27,3 mm    
    Kiadás éve  2013.
   
   Gyártó: Numizmatik Kft

  Emlékérem ára: 6500Ft



 


2.) Kolozsvár

KOLOZSVÁR  1200  tonnás Duna-tengerjáró hajó.
ÉPÜLT  1941-ben.
1943-ban a hajó farát torpedótalálat érte a Duna deltában a Sulinai révátkelőnél.  A gépszemélyzet tagjai  és a 7 német  légvédelmi  tüzér  életüket vesztették.
Parancsnoka Dobozi Dénes hosszújáratú tengerészkapitány volt.

 

 
      Emlékérem adatai    __________________  

   Anyaga:  Ag(999)
    Összsúly:  11gr
    Mérete:   27,3 mm    
    Kiadás éve  2013.
   
   Gyártó: Numizmatik Kft

  Emlékérem ára: 6500Ft

 
 

3.) Petőfi

Az m/s „Petőfi”  az „Ady”-val azonos sorozatból került ki, építésük teljesen megegyezett. Sajnos pályafutásuk vége is.
Utolsó magyar személyzete  Singaporeban adta át új tulajdonosának a Hai Cheng Shipping Co-nak.

A hajó legelső útján történt hogy  egy úszó fatörzset vettek észre a vízen , amiről kiderűlt hogy egy benszülöttcsónak. A csónak jelenleg a Közlekedési Múzeumban látható.

     
    

 
      Emlékérem adatai    __________________  

   Anyaga:  Ag(999)
    Összsúly:  11gr
    Mérete:   27,3 mm    
    Kiadás éve  2013.
   
   Gyártó: Numizmatik Kft

  Emlékérem ára: 6500Ft
  

 

4.) Vörösmarty 

A MAHART tengeri flottájának legnagyobb és zászlóshajója volt.
Egyben az utolsó magyar tengerjáró, amit értékesítettek és ezzel eltűnt a magyar lobogó a világtengerekről 2000. október 16.-án.
1979-ben épült Herszonban, hordképessége 14950 DWT. Legnagyobb hossza 162,5 m, legnagyobb merülése 9,2 m, sebessége 18 tengeri mérföld/óra,
főgép teljesítménye  10600 LE volt .

A személyzet kényelmét úszómedence, tornaterem, könyvtár is szolgálta.
  Személyzet létszáma eredetileg 37 fő, amit lecsökkentettek 25 főre. 
Az eladást követően kambodzsai lobogó alatt „Yong Kong” néven futott ki Amszterdam kikötőjéből.



 
 
      Emlékérem adatai    __________________  

   Anyaga:  Ag(999)
    Összsúly:  11gr
    Mérete:   27,3 mm    
    Kiadás éve  2014.
   
   Gyártó: Numizmatik Kft

  Emlékérem ára: 6500Ft



 
Bronz kivitelben:

Emlékérem ára : 3500 Ft



5.) Radnóti  
 

M/V Radnóti tengerjáró a MAHART flotta egyik lengyel építésű nagy hajója  11800 DWT hordképességgel 1977-ben  épült Sczeczin-ben. 
Alkalmas volt „nehéz” áru és hűtött rakomány szállítására is. Legnagyobb hossza 145,37 m. Személyzet 42 fő.
A felépítmény egyik felső szintjén néhány utas kabin is kialakításra került, külön szalonnal, étellifttel.
Komfortban  annyiban tért el a cég nem lengyel építésű nagy hajóitól, hogy nem rendelkezett úszómedencével.
Testvérhajója az M/S Csokonai. Főgépe 8000 lóerejével  szükség esetén akár 23 csomós sebességre is képes volt, amúgy sebessége 18,3 tengeri mérföld/óra.  
 
 
 

 


A magyar hajózás történetében II. világháborút követően a Radnóti volt az első hajó, amelyik magyar lobogó alatt a Panama csatorna érintésével megkerülte a Földet.
1997-ben eladásra került és máltai lobogó alatt „Indian Tiger” néven hajózott tovább.



 
 
      Emlékérem adatai    __________________  

   Anyaga:  Ag(999)
    Összsúly:  11gr
    Mérete:   27,3 mm    
    Kiadás éve  2014.
   
   Gyártó: Numizmatik Kft

  Emlékérem ára: 6500Ft



 
Bronz kivitelben 

 Emlékérem ára: 3500Ft
 

6.) Duna 

1970-től 1985-ig szolgált a MAHART flottában. Németektől  vásárolták . Eredeti neve M/S Elisabeth Bornhoffen volt. 1951-ben épült. 4575 DWT hordképességgel. A kéménygallért még vaskereszt díszítette.
Ez le lett festve feketére, majd keresztben  ráfestették a piros-fehér-zöld nemzeti színeket. Különlegessége volt a hajónak, hogy vízmentes válaszfalak nélkül építették.
Ez a II.világháború utáni rendelkezés volt, hogy a német építésű hajók ne legyenek alkalmasak hadi feladatok ellátására. Ezért lékesedés esetén néhány perc alatt képes volt elsüllyedni, mint azt egyik  testvérhajójának  katasztrófája  is bizonyította.
Az gépházi elektromos rendszer még egyen-áramú volt.  A flotta rendelkezett még kettő hasonló hajóval, ez az M/S Rába és az M/S Tisza volt. Ezek hordképessége 4825 DWT volt.



képek feltöltése folyamatban

 

  
7.) Ungvár  


M/S Ungvár duna-tengerjáró hajó az újpesti hajógyár által épített 1200 tonnás Duna-tengerjáró rövid pályafutása szorosan összefonódott a katonai célú áruszállítással.
1941. november 9.-én aknára futott és elsüllyedt a Fekete-Tengeren. Épült 1941-ben. A német hadvezetés bérbe vette
.A bérbe vett hajókat felkészítették a hadi szolgálatra, ami a következőket jelentette: mindegyik hajót átfestették szürkére, az orra és a farba ágyúállásokat ácsoltak, és 2 cm-es német légvédelmi gépágyúkat telepítettek,
német kezelőszemélyzettel.Az első konvoj 1941. október 31-én futott ki Sulinából. Magyar felségjelekkel november 6-án repülőbombákkal és benzinnel megrakodva.
 A közvetlen kíséretet négy dunai aknaszedő és két kis 47 tonnás román  torpedónaszád alkotta. A kíséretet még két repülőgép is kiegészítette.
Az UNGVÁR volt a vezérhajó, erre szállt fel a német dunai flottilla parancsnoka, Friedrich Petzel korvettkapitány kiséretével.
A hajón ekkor 44 fő tartózkodott. November 9.-én a konvoj megállt, hogy át tudják fésülni a hajózó utat az aknaszedők, azonban az UNGVÁR szerencsétlenségére rásodródott egy aknára, amely a hajóorr alatt robbant,
és a hajó süllyedni kezdett.Ezt egy másik akna követte, miután az egész hajó felrobbant.
A robbanás következtében hősi halált halt az UNGVÁR személyzetéből 12 fő, valamint 6 tiszt és 28 katona a német és román haditengerészettől.
A tragikus sorsú hajó eredeti fényképe és egyik túlélőjének, Csapó Gáspárnak  hagyatéka leányainak jóvoltából megtekinthető a Tengerész Múzeumban Makláron


képek feltöltése folyamatban



 
Bronz kivitelben:

Emlékérem ára :  3500Ft



   érmék feltöltése folyamatban
 
 

           Az emlékérmék árai az áfa-t tartalmazzák !

Az érmék sorszámozott öntapadós éremtartó keretben vannak elhelyezve.
Minden ezüst érem mellé minőségi bizonyítványt adunk.

 


ÁRAJÁNLATKÉRÉS, MEGRENDELÉS
KAPCSOLAT
VISSZA A TERMÉKEKHEZ


 



<< Vissza az előző oldalra
ÉremPlakettKitűzőkAcél beütőDombornyomók és Égető bélyegElektródákÉremsorozatDíszdobozok

1065 Budapest, Eötvös utca 26/b | E-mail: info@numizmatik.hu | Telefon / Fax: (1) 302-3278

Minden jog fenntartva, Numizmatik Kft., 2006-2017.
Honlap üzemeltetés: www.radirsoft.hu